over de rooie

 

Hier ben ik weer…en ik heb deze nacht een leuk avontuur beleefd.

Die twee sukkels heb ik toch weer beet gehad. En wat waren ze weer lekker over de rooie (enfin dit keer letterlijk).

Nu het wat warmer wordt buiten, mag ik graag een lange siësta houden gedurende de dag. Dat maakt dat ik ’s nachts nog wat energie over heb, ook al maken ze later op de avond nog een extra rondje en ga ik elke avond met de grootste sukkel (is baasje) nog het hele terrein af (wij noemen het nachtwacht en het is onze vaste gewoonte sinds de lock down). Ik doe dan aangelijnd een laatste rondje, want anders ga ik naar het schijnt blaffen als ik een blaadje zie bewegen. Als waker is dat toch mijn plicht dacht ik zo en nee ze liegen de boel bij elkaar als ze beweren dat ik blaf van de schrik. Een collie van standing loopt nu eenmaal niet onverschrokken overal op af, zonder te laten weten dat hij eraan komt. En dat ik door mijn achterpoten buig, is gewoon toeval.



Maar goed, klinken en deuren hebben geen geheimen voor mij. Dus toen ik merkte dat één van de sukkels de grendel niet op de garagedeur had gedaan, ben ik deze nacht lekker op avontuur getrokken.

Het begon zoals het hoort, colliewaardig. Waar ik ook ging rond het huis floepten er lichten aan en stond ik volop in de schijnwerpers. Fijn spelletje ook, want dat licht volgde mij als op een podium. Gaaf hoor!

Daardoor zag ik ook de grote zak met plastic flessen staan. Plastic flessen zijn leuk, die kan je lekker uit elkaar halen en mee spelen. Alleen pakken de sukkels ze na een tijdje altijd af, omdat ze bang zijn dat ik me ga bezeren. Nu kon ik eindelijk een feestje bouwen met die dingen. Goed, ik moest daarvoor wel de hele zak aan flarden bijten en daar zat naar het schijnt ook een fles ketchup in. Waarschijnlijk heb ik die geheel per ongeluk ook even een knauw gegeven…en dus was ik een beetje vies geworden, met die rode tomatensausresten.

Nu vraag ik jullie oprecht: zouden jullie zo over de rooie en  uit jullie dak gaan, als je beneden komt en je liefste collie (ik ben ervan overtuigd dat ik het lievelingetje ben hoor!) loopt lekker in het licht te dollen met een beetje tomatensaus aan zijn kop en kraag!?

Niet normaal hoor die twee! En moest ik mij ook nog midden in de nacht laten proper maken. Dat was nadat zij bijna de DA had gebeld, omdat ze dachten dat ik gewond was.

Ik vraag jullie ook: is het normaal dat bij elke onregelmatigheid meteen “ELIO” wordt geroepen en nooit eens Orianthi?! Toegegeven die kleine lag nog netjes tussen zijn knuffels te slapen in de open bench. Ja die zit nog in volle groei en stoeit de hele dag natuurlijk!



Maar ik voel me toch geviseerd hoor! Collega collies ik denk erover een vakbond op te richten die ons recht op fratsen verdedigt. Sluiten jullie ook aan? En nu maar weer lekker dutten.;.je weet nooit wat de nacht brengt 😉

Reacties

Populaire posts