Zeven jaar


 


Hier ben ik weer.

Op 19 maart word ik 7 jaar. een mijlpaal die vraagt om enige overpeinzingen. Ik maak dan ook (net als Boudewijn de Groot) het testament op van mijn jeugd.










Na zes jaren in dit leven

maak ik het testament op van mijn jeugd

Niet dat ik keurig advies heb weg te geven

Voor brave jongen heb ik nooit gedeugd

 

Maar ik heb wel nog wat mooie fratsen

Geinig en efficiรซnt die nooit uit de mode zijn

Vooral sukkels vinden ze minder fijn

 

Aan mijn broertje die zo graag vooruit wil komen

Laat ik met plezier ’t adres na van mijn gedragstherapeut, die sukkels lessen collietaal opdroeg

Waarmee ik mijn geintjes wilde testen

En daarna de aanpak kreeg waarom ik vroeg

 

En dan nog een stuk of wat dierenartsen, trimmers, instructeurs en een enkele hondentherapeut

Die soms wel opgeleid en zeer verstandig zijn

En die met mij geen donder konden beginnen

Maar misschien vindt iemand anders ze wel fijn

 

Voor mijn maatje Orianthi zijn mijn onvervulde wensen

Wel wat primair maar ach ze zijn zo leuk

Ik behoor immers tot die groep van collies

Van wie de sukkels toch altijd klaarstaan met borstel, kam, liefde en klachten over mijn nauwkeurig aangebrachte troep en reuk.

 

Aan mijn sukkels laat ik graag het vermogen

Om verliefd te worden op een langsnuitje met donkere ogen en een prachtige vacht

Zelf ben ik uiteraard niet te evenaren

Maar mijn broertje Orianthi die steekt me naar de kroon, en dat mag

 

Aan mijn sukkels, ik laat jullie alle keren,

Dat ik boos en weerbarstig stond te krokodillen om jullie plan

Maar onthoud wel, ik zal geduldig wachten

Tot ik jullie verschalken kan

 

En de hondeninstructeur die placht te zeggen

“Die pup, daar vang je niks mee aan”

Kan het vergeten en hij hoeft niks meer te krijgen

Dat wil zeggen hij heef ongelijk gehad

 

Voor mijn sukkels is het bestand met de plaatjes

Die zo vals getuigen van een propere jeugd

Maar ze tonen niet hun grijze haren

Die een collie opvoeden in eer en deugd

 

En verder krijgen z’alle dwaze dingen terug

Die ze mij proberen leren hebben in die tijd

Ze kunnen mij tenslotte ook niet dwingen

Groot te worden met zit, lig, blijf en kom, zonder profijt

 

En dan heb ik ook nog wat fijne speeltjes

Maar die heeft Orianthi natuurlijk allemaal gejat

Dus ik gun het hem nu om hiermee te spelen

Ik kijk wel toe nadat ik mijn lekkers en sigaartje heb gehad

 

Verder niets, er zijn alleen nog een paar dingen

Die ik houd omdat geen collie er iets aan heeft

Dat zijn mijn goede jeugdherinneringen

Die neem je mee zolang je verder leeft

 

Op naar de 8 jaar en wat heb ik nog veel plannen in mijn tricolore masterbrein.

Eรฉn ding is zeker, ik houd jullie op de hoogte en de sukkels zijn de sigaar.

 

Reacties

  1. Gefeliciteerd lieve Elio! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw heel goed gezegd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd lieverd en in goede gezondheid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zeg maak er een tiktok song van๐Ÿ˜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog gefeliciteerd jongen en dat je nog maar veel ondeugd uit mag halen. ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿพ
    Ook groetjes van Sockx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts